20 Mart 2016 Pazar

SENİ SEVERKEN ~ GÜNEŞ DEMİREL || KİTAP YORUMU


***
Sayfa Sayısı: 480
Baskı Yılı: 2016
Dili: Türkçe
Yayınevi: Ephesus Yayınları

**

Karşılıksız bir aşka ömrünüzü adayabilir misiniz? Deniz, kendini bildiğinden beri âşıktı Ateş'e. Tüm geçmişini dolduran ve geleceğin bile silemeyeceği bir aşka emanet etmişti kalbini. Onun için nefes almak demek, Ateş demekti. Ne yıllar vazgeçirebilmişti onu sevdasından, ne de sevdiği adamın başkasına ait olduğunu bilmek… Her geçen gün umudunu yitirse de, kalbinin pusulası hep Ateş'i gösteriyordu. Peki, vazgeçmemek, çok istemek yeter miydi hayallerin gerçek olmasına?

Ateş, mükemmel bir yaşama sahip olduğunu düşünürken yanılmıştı. Hiç beklemediği bir anda hayatının yönü değişmiş, bir yaprak gibi savrulmuştu. Kendine yeni bir düzen kurmaya çalışırken, içinde yanan ve yandıkça daha da büyüyen nefret duygusuyla baş edebilecek miydi? Kalbinize dokunacak bir aşk hikâyesi okumaya hazır mısınız?

***

Bu kitap ayrı bir yer edindi bende, baş köşeme kuruldu.

Okurken gözyaşlarıma halim olamadığım kitaplardan artık listenin en başında gelen Seni Severken'e ben bayıldım. Gerek yazımı, gerek karakterleri gerekse kapağı ve diğer tasarım detaylarıyla kalbimi çaldı. O kadar kısa sürede bitti ki ben bile inanamadım. Kapağını kapatıp dedim ki "İyi ki bu kadar beklemişim, beklememe değdi."

"El ele yağmur altında yaptıkları bu yürüyüş, ikisine de iyi gelmişti. Ruhları tüm sıkıntılarından arınmış, kalpleri daha fazla aşka bulanmıştı. Ateş ve Deniz'di onlar. Yakan ve söndüren... Harlanan ve dalgalanan... "

Size birazcık konusundan bahsedeyim müsadenizle. Deniz, adını aldığı deniz gibi yeri gelince hırçın, bazen bir dalganın ne demek olduğunu unutan deniz gibi durgun ama kendini bildi bileli sevdalı... Hem de adı gibi ortalığı yakıp kavuran Ateş'e. Abisinin en yakın arkadaşı olan, aile dostu Ateş'e. Ama öyle güzel ki sevgisi. Mesafe, yer, zaman farketmiyor. Evlenmesini önemsemiyor. Uzaktan, için için, sessiz sedasız seviyor Ateş'i ama vazgeçmeden, tüm ruhuyla...

Nazeninden her ne kadar bahsetmek istemesem de, kendinizi hazırlamanız gereken o berbat insanı size çıtlatmayı kendime görev bilirim. Kendisi Ateş'in ilk karısı olur. Ateş'in dişiliğine tutulduğu ve ikizlerin annesi olan o lanet kadın. Kimse bana sakin olmamı söylemesin, siz de okurken kendinize hakim olmayın bence. Tamam tamam, sakinim. Huh!

"Sana baktıkça, aklım pupa yelken
Batık, dalgaya yenik bir gemi
Sana baktıkça, aklım firari
Kaybolmaya hazır, seyyah
Sana baktıkça, düşüm mavi
Gök mavi, yer mavi
Sana baktıkça, sevdam deli
İsyana hazır, taşkın hali
Sana baktıkça, derdi belli
Batık, dalgaya yenik bir gemi"
Bir parça, uzun zamandan sonra kavuşan Erkan ile Gülsu aşkı ekleyelim. 


Bu kitap, okurken (Nazenin'e rağmen) ruhunuzu dinlendiriyor  ve masum aşklara yelken açıyorsunuz.
Mesela Gülsu ve Erkan'ın geçen onca seneye, onca zamana rağmen birbirlerinin sevdalarıyla bulanmaları işten bile değil. İkisi de ayrı yaralı, ikisi de ayrı sevdalı. Bu çiftte kimsenin tarafını tutamayacağım.

Daha fazla konuşmayayım ve siz de en yakın zamanda bu kitabı alın, okuyun ve bana yazın. O zaman konuşalım. ;)

NOT 1 : Buradan herkeslere de Deniz karakterinin yazarından onaylı olarak ben olduğumu açıklamaktan gizli bir zevk alıyorum. Umarım benim karşıma da aşkıyla ortalığı yakan bir Ateş çıkar.

NOT 2 : Arkadaşlar bilmeyenler için tekrarlayayım. Güneş Demirel'in adminiyim. Bu ayraçlar imzaya gelebilen okurlara küçük bir armağan olsun niyetiyle yaptırıldı. Tasarım Yasmin Kurt'a aittir. Neden bende bu kadar çok olduğunu da hemen söyleyeyim.İlerleyen zamanlarda yapılacak yarışmalarda kitap ile gönderebilmek için çokça aldım. sadece birazcık beklemenizi ve takipte kalmanızı istiyorum. Teşekkürler. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder